13 Şubat 2010 Cumartesi

"kıyıdan"



Gerçekten hayran olduğum insan Ece Temelkuran'ın artık Milliyetten vazgeçip, HaberTürk gibi karışık bir gazeteye geçmiş olması beni biraz üzdü... Bir kere ben internetten köşe yazısı okuyabilme yeteneğine sahip değilim.
Kafamı veremiyorum.
Dolayısı ile HaberTürkü sadece internetten takip etme şansım olduğundan kıyıdan köşeden kopma ihtimalim söz konusu..Zorlayacağız artık kendimizi...
E tabi denilebilir ki zahmet et de, Haber Türk al sen de diye...Cık sevmiyorum tarzını da kendisini de...

"Kıyıdan" köşesine bakarken diğer yazarlara da baktım, kadro gerçekten kalabalık ve karışık...Nefret ettiğim insan Yiğit Buluttan, yazdıkları sevimli insan Pakize Suda'ya, efendim tv de sık sık gördüğüm ve ismine her defasında şaşırdığım Balçiçek Pamir'e, Murat Bardakçıya kadar bir sürü yazar bulunmakta.

Umarım, Ece Temelkuran da genelde haklı ama empati kurmayı asla beceremeyecek olan Melih Aşık kıyısından (hatta sayfasından) hareket ettiği Fatih Altaylı kıyısında mutlu mesut yazmaya devam eder ve ben de okumaya devam ederim...

Kendisine ve yazılarına çok çok öncesinde hayrandım. O zaman, duygusallıkta, anlayışta, yumuşak başlılıkta Can Dündar önü çekiyor olsa da, zaman ve değişen dünyamda Can Dündar'a karşı olan hayranlığım tükenip gitmiş bulunmakta.
Ayrıca ikisine de zamanında bir kaç mail atmışlığım ama ikisinden de cevap alamamışlığım vardır ama napalım..

Ece Temelkuran'ın görüşlerine çoğunlukla katılsam da tercihim onun inanılmaz gözlemleri ve benzetmeleriyle daha çok insanı ve toplumu anlatmasıdır.
Kendisinin tahsilatı hukuktur ama doğuştan sosyologtur da..

Ece Temelkuran'ın kardeşi İnan Temelkuran da birsürü ödül alan Bornova Bornova adlı filmin yönetmenliğini yapmıştı, bir sene falan oldu galiba...Geçen biri daha söyledi çok güzel olduğunu...
En yakın zamanda, iki dil bir bavulla izlemek istiyorum onu da.

Bu arada Ece'nin Özgür Mumcuyla boşandıklarına dair bir şeyler görmüştüm bir yerlerde...Bu konuda gerçekten mevcut olan merakımla baş edememekteyim...araştırdım falan öyle bir haber var ama...keşke olmasaydı..
Özgür Mumcu'yu feysbuktan arattım geçen. Kendisi bir kaç resmine ulaşılabilir şekilde açık durmakta...Arkadaşları arasında Ece Temelkuran var mı diye baktım bulamadım, demek ki ayrılmışlar. Barışırlarsa ilk kim arkadaşlık teklifinde bulunacak acaba? Neticede bunu merak etmem normal..feysbuk gençleriyiz yıllardır.

Ben devamlı takip etmemekteyim ama isterseniz Özgür Mumcuyu (idrak edemediyseniz, kendisi Uğur Mumcu'nun oğlu) cuma günleri http://www.birgun.net/ gazetesinden takip edebilirsiniz..
Bana göre Özgür Mumcu nun; Uğur Mumcu'ya ve düşüncelerine hayran ama gözü kör bir şekilde Kemalist ve Ulusalcı onca insandan duygu ve mantık bakımından ayrılıyor olması ama yine de babasının oğlu olması çok mutlu edici...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder